Kutatás

Kutatás
2024. 09. 27. ○ Olvasási idő: 2 perc
Az angol és a skót történelemtanítás tartalomszabályozási rendszere: tantervek és vizsgák
Tóth Judit PhD hallgató, PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola Fodor Richárd egyetemi tanársegéd, Pázmány Péter Katolikus...
Kutatás
2024. 05. 30. ○ Olvasási idő: 7 perc
Szükség van még tanárokra?
A nevelő-tanító mesterség évezredek óta tartó hagyománya során képes volt megtartani alapértékeit.
Kutatás
2024. 03. 27. ○ Olvasási idő: 2 perc
Iránytű a történelemtanításhoz és állampolgári neveléshez. Európai és ázsiai tartalomszabályozás összehasonlító elemzése.
Hogyan és mit tanulnak a diákok a történelemórákon a nagyvilágban? Kutatócsoportunk Franciaországtól Kínáig elemzi a történelemtanítás szabályozását és...
Kutatás
2024. 03. 13. ○ Olvasási idő: 7 perc
A szabad művészetek a mai oktatásban
Kutatás
2024. 01. 22. ○ Olvasási idő: 5 perc
A Tudás Hálózata
A Networked Workplace Research and Learning Development - NetWoRLD - Projekt
Kutatás
2024. 01. 04. ○ Olvasási idő: 12 perc
Melyik hatékonyabb? - A kutatás-alapú tanulás vagy a hagyományos tanárközpontú oktatás
Az a kérdés, hogy miként lehet a legjobban tanítani a természettudományos, avagy a STEM tárgyakat, hosszan tartó és néha meglehetősen heves vitát eredményezett.
Kutatás
2024. 01. 04. ○ Olvasási idő: 10 perc
A tesztek oktatási eszközként való használata
Bár a tanulók hajlamosak nem szeretni a vizsgákat, mégis a tesztek az egyik leghatékonyabb tanulási eszközként funkcionálhatnak. Azonban számos olyan tulajdonságuk...
Kutatás
2023. 04. 03. ○ Olvasási idő: 6 perc
Célozzuk meg a beavatkozást
A célzott beavatkozások elengedhetetlenek az oktatás számára, melyek szponzorálásához hazánkban segítségünkre szolgálnak az uniós támogatások. Ezek eredményes...
Kutatás
2023. 01. 02. ○ Olvasási idő: 38 perc
AIED és Edtech: Mesterséges intelligencia az oktatás világában
Az oktatástechnológiai vállalatok sikeressége nagyban függ attól, hogy mennyiben képesek megfelelni a látókörükbe tartozó oktatási rendszerek igényeinek...
Kutatás
2022. 12. 13. ○ Olvasási idő: 5 perc
Hogyan mérhetők a beavatkozások? Nehézségek és lehetőségek I.
Oktatásfejlesztési célú beavatkozásoknak a tervezett, jól azonosítható cél- és eszközrendszerrel rendelkező folyamat-, illetve cselekvésorientált intézkedéseket...