Örömmel osztjuk meg Dr. Dominek Dalma, a Tanuláskutató Intézet kutatójának legújabb Q1-es publikációját!
A "Flow Measurement in Cultural Institutions in the Framework of an Elective Subject at a Hungarian University" című cikk a kulturális intézmények szerepét vizsgálja a tanulási folyamatok során tapasztalt flow élményekben. A kutatásunk szerint a múzeumok és egyéb kulturális intézmények megfelelő pedagógiai eseményei jelentősen növelhetik a flow állapotok élményét, amelyek kulcsfontosságúak a kreativitás fejlődésében. További részletek és a kutatás eredményei a cikkben!
ABSZTRAKT
Az elmúlt néhány évtizedben a pedagógiában a kreativitás és a flow-tapasztalatok elemzése iránti növekvő tendencia figyelhető meg, de csak korlátozott ismereteink vannak arról, hogy a kulturális intézmények hogyan járulhatnak hozzá a flow-tapasztalatokhoz a tanulási folyamatokban. Tanulmányunk azt állítja, hogy a tanulás hatékonyságát növelheti a tudás tapasztalati felhalmozása, és a flow állapot megtapasztalása is döntő jelentőségű a kreativitás fejlesztésében. A múzeumokban és más kulturális intézményekben 261 egyetemi hallgató tanulási tapasztalataira fókuszálva, 20 tételes Flow State Felmérésünk azt vizsgálja, hogy a kulturális intézményekben zajló pedagógiai események segíthetik-e a hallgatókat a flow állapot megtapasztalásában. Eredményeink alátámasztják a korábbi kutatások következtetéseit, mivel szignifikáns összefüggést találtunk a kihívás megfelelő szintje és a flow átélésének valószínűsége között. Ezen túlmenően mindkét nem esetében magas pontszámot találtunk a flow-élményre, de szignifikánsan magasabb értékeket a nőknél a „cselekvés összeolvadása” faktornál. Mindent egybevetve arra a következtetésre jutottunk, hogy a múzeumok és kulturális intézmények, amikor megfelelő rendezvényeket kínálnak, növelhetik annak valószínűségét, hogy a diákok flow-szerű állapotokat tapasztaljanak meg; így ezek az intézmények ideális környezetet biztosíthatnak a kreatív tanuláshoz.