Bemutatkozik a Tanuláskutató Intézet
A Tanuláskutató Intézet 2021 decemberében jött létre. Az Intézet célja, hogy kiváló kutató/szakértőkből álló és a legfejlettebb nemzetközi szakmai közegbe bekapcsolt szakmai közösséget működtessen, amely a hazai és Kárpát-medencei oktatásügyi narratívákat egy XXI. századi keretbe helyezi. Az Intézet legfontosabb szakmai küldetése a XXI. századi globális oktatásügyi trendek tárgyilagos elemzése és intelligens átfordítása versenyképes magyar megoldásokká.
A Tanuláskutató az MCC képzési programjainak házon belüli pedagógiai értékelését és fejlesztő tanácsadását is ellátja. Törekszik az MCC pedagógiai hozzáadott értékének kimutatására és a pedagógiai innováció támogatására.
Az Intézet fő profilja a kutató és elemző munka, amit erőteljes nemzetközi jelenlét és aktív társadalmi kommunikáció egészít ki. Az Intézet működése során folyamatosan keresi a többi MCC-s intézettel és iskolával való szakmai szinergiákat és együttműködést. Az Intézet közreműködik az oktatás kérdései iránt érdeklődő MCC-s hallgatók képzésében és szakmai orientálásában. Az Intézet kommunikációs csatornái elérik a Kárpát-medencei pedagógus közösségeket is, és szemléletformáló, innovatív energiákat visznek be a hétköznapok szakmai gyakorlatába.
Az Intézet 2022-ben a következő hat kutatási projektet viszi végig:
- Globális oktatási narratívák: központok, hálózatok és együttműködések
- A Kárpát-medencei felsőoktatási versenytér: egyetemek összehasonlító elemzése
- A V4 edtech vállalatok és start-up-ok feltérképezése és elemzése
- Munkahelyi tanulás
- MCC oktatási jó gyakorlatok gyűjtése és rendszerezése
- Hatásos és hatékony beruházások az oktatásba
Az intézetet Setényi János oktatáskutató és fejlesztési tanácsadó vezeti.