Az MCC intézetei közötti kapcsolatok erősítése céljából városi tematikus sétát szervezett a Tanuláskutató Intézet "Hogyan tanultak a Pál utcai fiúk?" címmel, mely során kollágáink a századforduló neveléstörténeti hátterét mutatták be Molnár Ferenc világhírű regényén keresztül.
Az intézmények közötti kapcsolatok erősítése és a szakmai tudásmegosztás jegyében a Tanuláskutató Intézet által szervezett belvárosi tematikus sétán új életet leheltek a Pál utcai fiúk történetébe. A "Hogyan tanultak a Pál utcai fiúk?" címmel rendezett esemény során a résztvevők lehetőséget kaptak arra, hogy mélyebben megismerjék Molnár Ferenc világhírű regényének neveléstörténeti hátterét és annak kapcsolatát a századforduló korabeli nevelési gyakorlatokkal.
Az esemény során a résztvevők körbejárták a belvárost, miközben az intézet kollégája Fodro Richárd érdekfeszítő előadásokat tartott, bemutatva a Pál utcai fiúk történetének és karaktereinek mélyebb összefüggéseit. A résztvevők így betekintést nyerhettek abba, hogy milyen környezetben nevelkedtek azok a fiúk, akikről Molnár Ferenc emlékezetes története szól.
Az intézet munkatársai kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy a sétán valódi élmény legyen a résztvevők számára, és hogy minél élvezetesebben tudjanak tanulni és elmélyülni a témában. A múltba kalauzoló út során kiderült, hogy milyen fontos szerepet játszottak az akkori iskolák és nevelési módszerek a fiatalok életében, és hogyan tükröződnek ezek a gyakorlatok Molnár Ferenc regényében.
Az esemény csúcspontja egy közös beszélgetés és kvíz volt a múzeumkertben, ahol a résztvevőknek lehetőségük nyílt megosztani az általuk szerzett tapasztalatokat és ismereteket. A játékban részt vevők között csillogó üveggolyókat kaptak a kvíz nyertesei, így emlékeztetve azokra a játékokra, amelyeket a regény karakterei játszottak.
A Tanuláskutató Intézet által szervezett esemény nemcsak szórakoztató volt, hanem lehetőséget is nyújtott a résztvevőknek arra, hogy mélyebben megértsék a múlt és a jelen összefonódását, valamint hogy inspirációt merítsenek a pedagógiai munkájukhoz és kutatásaikhoz.