Az elmúlt héten Bonnie Kerrigan Snyder pedagógus, iskolai tanácsadó és tanárképző, a Foundation for Individual Rights in Education (Alapítvány az Egyéni Oktatási Jogokért) alapítója az MCC summit on education rendezvény vendégelőadója volt.

Bonnie Snyder legújabb könyve UNDOCTRINATE - how politicized Classrooms Harm Kids and Ruin Our Schools - and what we can do it about it az MCC Press fordításában jelent meg a napokban TAN-SZABADSÁG - Miként árt a politika a gyermekeinknek, és mit tehetünk ez ellen címmel.

A könyv magyar bemutatójának a Mathias Corvinus Collegium Békéscsaba Képzési Központja adott otthont.

Az eseményen Mittag Mónika, az MCC Békéscsaba képviseletvezetője köszöntötte Bonnie Snyder-t és az érdeklődőket, a beszélgetést Fodor Richárd, a Tanuláskutató Intézet kutatásvezetője moderálta.

A könyvbemutató az amerikai oktatási rendszer kontextusával kezdődött. Bonnie Snyder bemutatta az iskolarendszer kereteit és legfontosabb kihívásait, majd kitért a Magyarországon egyelőre kevésbé ismert progresszív kulcsfogalmakra, mint a kritikai fajelmélet, antirasszizmus, dekolonizáció és a woke fogalma.

A legfontosabb témák között szerepelt az amerikai tanárképzés lesújtó helyzete és nehézségei, a tudás csökkenő presztízse és az egyetemi képzések devalválódó kínálata.

Snyder bemutatta az oktatási rendszerben működő DEI (diversity, equity, inclusion = sokszínűség, egyenlőség, kölcsönös befogadás) szervezeti egységek működését, a hármas fogalomcsoportra épülő tanártovábbképzések absztrakt és megkérdőjelezhető természetét, alacsony - és gyakran vitatott - hatékonyságát.

A beszélgetés és a progresszív mozgalom visszaszorítását támogató TAN-SZABADSÁG című könyv legfontosabb üzenete a szülői fellépés: szerepvállalás, együttműködés és hálózatosodás:

 ‘Be brave, be informed, do not be intimidated by big words that sound intellectual but mean little. Do not be moved by emotional displays and manipulation or intimidation to abandon reason and common sense. Seek allies and build alliances of like-minded traditionalists.

Many of the teachers I talk to say that too few of their colleagues understand the real game that is going on. They are naive and unsophisticated, and young and underinformed. I am a child of the Cold War and have studied the Soviet Union. They know little of the past because they themselves were undereducated. They join in to be accommodating and because the ideologues convince them it is "nice" or that they are "saving lives". Inform yourselves! Be skeptical!

Parents: consider becoming a teacher. Men: consider becoming a teacher. Woke is an affliction that affects more women and we have too few men in education. Everyone knows that when Dad shows up, the nonsense stops.’