„A mai globalizált világban az oktatásnak nyitott megközelítésre van szüksége, amely integrálja a különböző kultúrákat és megfelel a világ minden tájáról érkező diákok sokszínű igényeinek.” - mondta Junkai Ma, a Wekerle Sándor Üzleti Iskola elnöke
Az oktatás tája gyorsan változik, amelyet a globalizáció és a növekvő kereslet a kultúrák közötti kompetencia iránt vezérel. Ebben a dinamikus környezetben a Wekerle Sándor Üzleti Iskola Magyarországon egy átalakító útra lépett a kínai oktatási befektetők tulajdonlása alatt, vezette fel a panelbeszélgetést Lili Mezző, az MCC hallgatója és a Tanulási Intézet „Learning from Asia” projektjének gyakornoka, aki a június 6. esemény moderátora volt.
Junkai Ma kifejtette, hogy az egyetemük küldetése, hogy tanulási lehetőségeket teremtsenek és magas színvonalú oktatást nyújtsanak, hangsúlyozva a vállalati kapcsolatok és a gyakorlati képzés fontosságát a vállalatokkal és üzleti partnereikkel. – „Tevékenységeink célja a társadalom javának szolgálata és a magyar és európai tudományos és gazdasági élet fejlődésének támogatása.”
Setényi János, a Tanulási Intézet igazgatója szerint ennek az útnak a kiindulópontja a kínai befektetők stratégiai döntése volt, hogy bővítsék oktatási lábnyomukat Európába, Magyarországot választva első úti célként. Ezt a döntést Magyarország stratégiai elhelyezkedése, Kínával fennálló erős kétoldalú kapcsolatai és az oktatási kiválóság iránti elismert hírneve indokolta. A kínai befektetések és a magyar oktatási szakértelem összefonódása megteremtette a szimbiózist, amely keleti és nyugati oktatási filozófiák ötvözésével egyedi tanulási környezetet hozott létre.
Azáltal, hogy az intézmény prioritásként kezelte sokszínű személyzete és diákköre igényeit, a bizalom, befogadás és hatékony kommunikáció kultúráját ápolva, az iskola olyan környezetet teremtett, amely elősegíti az innovációt, az együttműködést és a folyamatos fejlődést. Továbbá az iskola felismerte a piaci dinamikák megértésének és jövőbeli irányvonalának világos megfogalmazásának fontosságát.
Az iskola küldetésének szerves része a diákok toborzása és a kulturális csereprogramok iránti elkötelezettség, amiken keresztül lehetőséget nyújtanak a diákoknak, hogy elmerüljenek különböző kultúrákban, elősegítve az empátiát, megértést és a globális sokszínűség megbecsülését
Az együttműködés kínai tulajdonosaival hatékony kommunikáció és kölcsönös befolyás jellemzi, mindkét fél együtt dolgozik a közös célok elérése érdekében. Bár jelenleg korlátozott a nemzetközi személyzet, köztük az ázsiai professzorok bevonása, az iskola nyitott erre az ötletre, és elismeri a különböző nézőpontok értékét az oktatási kínálatban.
Halász Gábor professzor szerint, aki a Tanulási Intézet vezető kutatója, a Wekerle Sándor Üzleti Iskola átalakuló útja példázza a globalizáció átalakító erejét az oktatásban. Az együttműködés, alkalmazkodás és kulturális csere elfogadásával az iskola újradefiniálta a nemzetközi oktatás határait, és az innováció és kiválóság jelzőfényeként pozícionálta magát, hogy a diákokat sikerre készítse fel a globális színtéren. Ahogy tovább fejlődik és alkalmazkodik a változó realitásokhoz, az iskola a kulturális együttműködés átalakító potenciáljának bizonyítéka az oktatás jövőjének alakításában.