Mitől lesz trendi egy múzeum a 21. században? Hogyan és miként tud idomulni egy megváltozott és állandóan mozgásban lévő, közösségi média által uralt társadalomhoz viszonyokhoz?

Falk elmélete szerint a múzeumi látogatás, mint élmény, befolyással bír a látogató identitására, mivel a látogatás sikere a személyes motívumoktól, a társadalmi környezettől és a fizikai kontextustól függ (Falk és Dierking 1997). Tehát a múzeumi látogatás élménnyé válása a garancia a látogatottság fenntartására és növelésére, a visszavágyakozás élményének megteremtésére. Az élményszerzés a múzeumpedagógiai foglalkozások egyik elsődleges megkülönböztető jegye. Az élmény hatására feloldódik a társaság, és a látogató a játékélmény során átélhet egy másfajta valóságot.

A múzeumok szintén egyre inkább úgy tekintenek magukra, hogy a múzeum egy tanulási színtér is nemcsak tárgyak gyűjteménye: ez a szemléletmód érvényesül a digitális eszközök alkalmazásában is. Az egyik ilyen támogató eszköz az AR, azaz a kiterjesztett valóság. Ennek lényege, hogy egy valóságos tárgyhoz, amelyet a kamera felismer, kapcsolódik valamilyen digitális tartalom. Ennek a klasszikus példája, hogy a kamera megmutatja egy tárgy eredeti kialakítását, működését, és azt, hogy ez milyen mértékben változott az idő múlásával.

További olvasmány a témában: https://journals.lib.pte.hu/ind.../tm/article/view/5002/4848