A Tanuláskutató Intézet Tavaszi Akadémiájának témái az előadók sokszínűségének köszönhetően szakértőink különböző területekbe adtak betekintést.
Kezdés képpen a nulladik napon egy esztergomi kulturális városlátogatást követően Fodor Richárd vezetésével, bemelegítésnek csapatépítő játékokon vettek részt az MCC-s egyetemi hallgatók.
Ezután másnap a Tavaszi Akadémia 1. oktatási napját is Fodor Richárd kutatónk kezdte meg egy játékos, informatív előadással. Az információ tudatos szűrését és kritikus megközelítését emelte ki elsők között. A tanulás fontosságát érdekes történeteken és játékos feladatokon keresztül is megvilágította. Szemléletesen bemutatta az internet megjelenésével létrejövő “információs tsunamit”, amire természetesen elő is kerültek különböző kérdések is, mint például: “Egy ilyen világban mi szükség van a tanulásra?”.
Az ebédet követően Prof. Csepregi Gábor tartott egy igen vidám hangulatú bemutatót. Nem is csoda, hogy remek hangulatban telt, hiszen a játékosság fontosságáról beszélt, amely elengedhetetlen az élet valamennyi területén. Kiemelte azt is, hogy a játékos attitűd nemcsak boldogsághoz, de kreatív, innovatív gondolkodáshoz és teljesebb élethez is vezet.
Az első nap utolsó előadását pedig Hal Melinda pszichológus tartotta, "Gyerekek, szülők és pedagógusok. A mentális frontvonal" címmel.
Az est zárásaként az Alteregom éjszakai várostörténeti túráján kalandoztak a résztvevők, ahol nem csupán történelmi kuriózumok hangoztak el, hanem további érdekességként a város jelenlegi mindennapjait érintő kérdéseikre is választ kaptak a hallgatók.
A hétvége záró napján, Setényi János intézeti igazgató tréningjén vehettek részt a jelentkezők, mely egy tanulságos csapatépítő játékkal vette kezdetét. A játékos kezdés után, a megalapozott jó hangulattal Setényi János “A tanulás jövője” című előadásával folytatta, amely a problémafókuszú megközelítés alkalmazására hívta fel a figyelmet, mindemellett pedig az egészen a lemaradott iskolákon át a diákok, a pedagógusok által hozzáadott érték fogalmával is megismerkedtek. Nemzetközi példákat, történeteket is bemutatott az előadás, és arról is szó esett, hogy a társadalmi mobilitás legigazságosabb eszköze az oktatás és a tanulás! Zárásként pedig felmerült a kérdés, hogy vajon - “Miért a magyar és a matematika a gyökere minden más tantárgynak?” - A jelenlévők erre a kérdésre is választ kaptak...Na és Ön szerint miért?
A tartalmas és igen jó hangulatban telt hétvégét 16 diák élvezhette, akik az ország különböző pontjairól, többek között Győrből, Pécsről és Miskolcról érkeztek.