A beszélgetés meghívott vendége Prof. Jong Hyun Wi, A dél-koreai Chung-Ang Egyetem Virtual Convergence College dékánja és professzora, a Korea Game Society elnöke volt, akivel Prof. Dr. Halász Gábor, az MCC Tanuláskutató Intézet szenior kutatásvezetője, Setényi János, az MCC Tanuláskutató Intézet igazgatója és Fodor Richárd, az MCC Tanuláskutató Intézet kutatásvezetője folytatott eszmecserét.

A legfontosabb felmerülő témák között helyet kapott az online játékok világának exponenciális térnyerése és vezető globális ágazattá válása. Professzor Wi kiemelte, ahogyan japán fejlesztő kollégái az 1990-es években nem értették, miért lenne fontos a meglévő paradigma mellett online platformon futó játékok tervezésének, úgy Stewe Jobs sem látta, hogy az Apple cég úttörő termékében, az Iphone-ban már nem kizárólag az „ingyenes hívás és üzenet és böngészés”, hanem az új játékplatform fogja a legnagyobb piaci teret teremteni.

A játékot a résztvevők a Z és Alfa generáció megértése kulcsának nevezték, hiszen a felhasználók és a játékot nem játszók között sok szempontból jelenik meg szociális különbség.

Professzor Wi röviden bemutatta a Chung-Ang Egyetem Virtual Convergence College intézményét, amely hibrid kurzusokkal várja hallgatóit. Kitért a tanulás játékosítására épülő G-Learning: Making Learning Exciting through Games című könyvének legfontosabb üzeneteire. A játékok okozta motiváció immerzív és addiktív megközelítése közötti különbségre, kutatásaira és a G-learning rendszer elterjedésére öt ázsiai államban és az Egyesült Államokban.

Példát hozott az idősebb generáció (silver generation) tanulását és egészségügyi, szellemi frissességét megőrző platformokra, a mesterséges intelligencia megjelenésére a játékok nem felhasználói szereplőiben (NPC) és a felhasználó igényeihez és szintjéhez igazodó adaptív rendszerekre, illetve a tanulói teljesítményre gyakorolt pozitív változásra.

A résztvevők konklúzióként a klasszikus értékek, módszerek, illetve az innovatív digitális technológia alkalmazásával járó előnyök egyensúlyának, a digitális Szkülla és Kharübdisz közötti arany középút fontosságával zárták a beszélgetést.