Az MCC Tanuláskutató Őszi Akadémiája a 21. századi tanulást helyezte fókuszba november 11-13. között Esztergomban.

Az őszi akadémiára a pécsi, szegedi, debreceni, miskolci és budapesti képzési központokból érkeztek elsőéves hallgatók, kutatók és előadó oktatók. Összesen 23 résztvevővel zajlott a program.

A program november 11-én péntek délután 16:30-kor vette kezdetét. Az érkezés és a szállás elfoglalása után az Akadémia résztvevői az esztergomi Alteregom nevű civilszervezet városi kincskereső sétája keretei között járták be a várost.

November 12-én szombaton három szakmai programelem következett. A hallgatók számára elsőként Fodor Richárd, a Tanuláskutató Intézet kutatója tartott műhelyfoglalkozást az Intézet kutatási projektjeiről. A csoportmunkán alapuló műhely során a tanulás 21. századi formái, a koronavírus-járvány hatásai, új tanulási környezetek egyaránt megjelentek. 

A szombati nap második előadója Prof. Dr. Csepregi Gábor volt. Az MCC Visiting Fellow programjának oktatója a kanadai oktatási rendszer sajátságairól, értékeiről és kihívásairól tartott előadást Canadian Higher Education: Attributes, Challenges, Purposes címmel.

A szakmai nap harmadik programja során a résztvevők egy izgalmas élménypedagógiai feladatsorozatot ismerhettek meg Dr. Takács Nándor, az Álmok és kalandok pedagógiai műhely munkatársának vezetésével.

A hétvégét vasárnap délelőtt Dr. Setényi János, az MCC Tanuláskutató Intézet vezetőjének tréningje zárta. A Tanulás jövője című programon a diákok képet kaphattak a tanuláskutatás történetéről, az oktatási expanzió történeti és társadalmi vonatkozásairól, a finn oktatási modellről és a 21. századi tanulás legfontosabb gondolkodásformáló trendjeiről.