Az MCC Tanuláskutató Intézetének szakmai követői és a tágabb közönség számára egy új könyvet helyezünk a képzeletbeli karácsonyfa alá.  Nicholas Tate klasszikus könyve (The Conservatice Case for Education - Against the Current) "Konzervatív iskola" címmel jelent meg az MCC Press kiadásában.

A szerző Nicholas Tate neves angol oktatáskutató, oxfordi professzor, 1994-től 2000-ig a brit tantervpolitika egyik irányítója és később a genfi nemzetközi iskola vezetője. 

Aki a klasszikus angol konzervativizmus míves nyelvét, mély európai műveltségét és rendíthetetlen idealizmusát kedveli, az nagy örömét leli majd az első két fejezetben, melyek T.S. Eliot és Michael Oakeshott oktatási-nevelésügyi gondolkodását elemzi. A harmadik fejezet már a radikális neokonzervatív Hannah Arendt oktatásügyi gondolatait taglalja, amerikai szövegkörnyezetben. 

A magyar olvasó számára legkevésbé ismert és talán leginkább sokkoló E.D. Hirsch életét írja le a negyedik fejezet. Hirsch professzor amerikai életműve egyetlen erőfeszítés az ideológiai harcokban és reformokban szétmorzsolódott közműveltség ideájának helyreállítására. Bér Hirsch amerikai és nemzetközi szellemi hatása nagynak mondható, a 80-as és 90-es években valódi balliberális boszorkányüldözés és egzisztenciális zaklatás áldozata volt. 

A kötetet egy meglepően gyakorlatias fejezet (A konzervatív oktatáspolitika 15 alapelve) zárja.

Ezzel a fordítással az Intézet egy középtávú munka fontos állomását teljesítette. 2024 februárjában a brüsszeli MCC-vel európai hálózatépítő konferencián építjük ki a konzervatív oktatásügyi gondolkodás közös platformját. Ezzel párhuzamosan a "Learning from Asia" projektünk a nemzetközi mérésekben (PISA, TIMMS) diadalmas ázsiai pedagógiai gondolkodás mai áramlatait is bekapcsolja. 

2024 egyik nagy feladat lesz annak a nagy hatású kontinentális (elsősorban német) konzervatív munkának a megtalálása, amely a sokat kárhoztatott "porosz" modell szakmai és eszmei újra-értelmezése előtt nyitja majd meg a kaput.