Tehetséggondozás felsőfokon címmel rendezett pedagóguskonferenciát a Mathias Corvinus Collegium (MCC) a Kolozs Megyei Tanfelügyelőséggel partnerségben. A január 17-i foglalkozáson, amely találkozási pont, közösségi fórum kívánt lenni az oktatók számára, közel 70 kolozsvári és környékbeli iskolákban tanító pedagógus vett részt.

Az oktatás új útjainak közös felfedezése, a támogató pedagógusi attitűd megerősítése és a módszertani inspiráció céljával rendezte meg az MCC első kolozsvári pedagóguskonferenciáját. Az ingyenes szakmai találkozón tehetségkeresésről szóló előadást hallgathattak meg a résztvevők, megismerkedhettek az MCC-vel, és élménypedagógiai foglalkozáson léphettek ki a megszokott sémákból.

A konferenciát Bodnár Petra, az MCC Fiatal Tehetség Programjának nagyváradi régióvezetője nyitotta meg, majd Fugel Edina, az MCC erdélyi szakmai tevékenységéért felelős igazgatója mutatta be a Collegium tevékenységét, a pedagógusok munkájának fontosságát és az MCC tevékenységéhez való hozzájárulását említve.

A szakmai találkozón továbbá dr. Kerekeș Adelhaida kolozsvári főtanfelügyelő-helyettes köszöntötte a jelenlevőket. Örömét fejezte ki a pedagóguskonferenciák miatt, hiszen, úgy véli, ezek az alkalmak hasznosak az oktatók számára. Hozzátette: a Kolozs Megyei Tanfelügyelőség partnerként továbbra is bátorítja a hasonló tevékenységeket és az MCC tehetséggondozó munkáját, amely a diákokat és pedagógusokat egyaránt támogatja.

A résztvevők csoportokra oszolva, két helyszínen hallgathatták meg az előadásokat. Mittag Mónika Éva, az MCC békéscsabai képviselet-vezetője Partnerség a tehetséggondozásban címmel mutatta be az MCC és a közoktatás együttműködési lehetőségeit. Az előadáson elhangzott: a pedagógusok és a Collegium közös célja, hogy megtalálják és fejlesszék a tehetséges diákokat, felébresszék a fiatalokban a társadalmi felelősségvállalást, és ösztönözzék őket a szülőföldön való jövőtervezésre. A család, az iskola és az MCC közötti együttműködés leginkább a karriertámogatásban hasznos a diákoknak, a cél pedig az élethosszig tartó támogató tanulás és a kapcsolatrendszer kiaknázása.

A továbbiakban dr. Setényi János, az MCC Tanuláskutató Intézetének igazgatója a tehetségek azonosításáról, gondozásáról és hasznosításáról beszélt. A szakember szerint ezen a három pilléren múlik a siker, a befutó tehetségek sorsát pedig a kultúra és a támogató környezet megléte dönti el. Setényi János rámutatott: az iskola tantárgyakat tanít, alaptudást ad át, és a teljesítményt méri, míg az MCC személyiséget fejleszt, és értékteremtő személyiségeket nevel, akik a magas szintű tudást évtizedekig tudják hasznosítani, és nem égnek ki e tevékenység közben.

A délután folyamán Bányai Sándor, a Kalandok és Álmok Szakmai Műhely vezetője interaktív élménypedagógiai foglalkozást tartott a résztvevőknek. A jelenlevő tanítók, tanárok játékosokká válva, gyakorlatban tapasztalhatták meg az élménypedagógia módszereit. A csapatmunka során a jelenlevők a komfortzónából kimozdulva, aktívan vettek részt a problémamegoldásban, megismerhették a tapasztalati tanulás folyamatát és a facilitátori megközelítés lényegét.

Nagyon fontos számunkra a folyamatos közös munka, együtt gondolkodás a pedagógusokkal, hiszen az MCC kiegészíteni kívánja a közoktatásban tanultakat, és segíteni szeretné a pedagógusok munkáját – mondta el Talpas Botond, az MCC erdélyi tevékenységért felelős igazgatója, hangsúlyozva, hogy a tanfelügyelőségekkel folytatott jó együttműködésnek köszönhetően sikerül partnerségben megrendezni az előadásokat, konferenciákat. Az ingyenes pedagóguskonferenciák kiváló alkalmat nyújtanak a módszertani tapasztalatcserére, találkozási pontként összehozzák a szakembereket.

A Kolozsváron lezajlott konferencia előadói tavaly Aradon és Nagyváradon is találkoztak a helyi pedagógusokkal, emellett január végén Marosvásárhelyen is szakmai találkozót rendez az MCC a tanároknak, tanítóknak, ahol Zsidi Zsófia pszichológus lesz a meghívott előadó.