A Learning from Asia projektunk PhD hallgatói most a Conservative Case in Education projektünkről tanultak, majd megosztották tapasztalataikat saját országuk iskoláiról, képekkel.

08.24.-én a Learning from Asia projekt PhD hallgatói mélyedtek el a "Conservative Case in Education" projektünkben, amelyet a projekt kutatásvezetője, Fodor Richárd kollégánk mutatott be. Ezt követően a diákok megosztották egymással saját országaik konzervatív iskolarendszereit képekkel illusztrálva.

Mongóliában az iskolák általában hagyomány őrző dekorációval, díszítik a tantermeiket, hogy a kulturális örökségükről a diákok se feledkezzenek meg. Kínában a diákoknak általában egyenruhát kell viselniük, ami hozzájárul az egység fenntartásához. Malajziában rendszeresek az iskolai ünnepségek, amelyek a kulturális sokszínűséget ünneplik. Ezeken kívül betekintést nyerhettünk még a Kazah történelemoktatásba, valamint a Fülöp-szigetek sokszínű és változatos, oktatási rendszerébe.

A diákok természetesen sok hasonlóságot véltek felfedezni saját iskoláik között, ami élénk párbeszédet generált. Ezen párbeszéd során a hallgatók megvitatták, hogy mi az, amit jónak találnak saját országuk iskolarendszerében, és milyen változtatásokat javasolnának.

A jó gyakorlatok megosztása és az esetlegesen szükséges fejlesztések megbeszélése fontos lépés lehet az oktatási rendszerek továbbfejlesztésében. Azoknak az elemeknek a megtartása, amelyeket jónak találnak, és azoknak a területeknek a javítása, amelyeket problémásnak látanak, kulcsfontosságú lehet a jobb oktatás és a diákok fejlődése szempontjából. Ezen tapasztalatok és gondolatok megosztása más országokkal is segíthet a nemzetközi oktatási közösségnek a fejlődésben és az ötletek megosztásában.