Mik a lengyel oktatás céljai, alapvető értékei és tartalmai? Milyen változások figyelhetők meg az utóbbi időben?
Mi a klasszikus oktatási megközelítések szerepe a lengyel felsőoktatásban, és milyen jó gyakorlatokat láthatunk az egyetemi képzésben?
Milyen különbségek vannak a magyar és a lengyel felsőoktatási megközelítések között, és mit tanulhatunk egymástól? Mi az elitoktatás szerepe a tömegoktatás növekedésének korában?
A legújabb lengyel oktatási reformokat számos szakértő kritizálta. A házi feladat eltörlése és a nemrégiben bevezetett „múlt és jelen” tantárgy is sok vitát váltott ki.
A pódiumbeszélgetés foglalkozik majd a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Magyar-Lengyel Történész Vegyes Bizottságának nyilatkozatával is, amely a 2024-es lengyel tantervi reform során eltávolított magyar-lengyel történelmi kapcsolatok miatt született.
Meghívottak:
Liliana Smiech - A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Nemzetközi Kapcsolatok Főigazgatója, a Varsói Intézet Alapítványi Tanácsának elnöke.
Filip Ludwin - jogtudományok doktora, az Ordo Iuris Intézet kiadói osztályának vezetője és a The Legal Culture folyóirat főszerkesztője.
Szakos Enikő - kutató, a Tanuláskutató Intézet munkatársa.
Fodor Richárd - kutató, a Tanuláskutató Intézet munkatársa.
Az esemény angol nyelven, tolmácsolás nélkül zajlik!
Időpont: 2024. október 28. (hétfő) – 16:00 - 17:30
Helyszín: MCC Scruton, Budapest, Tas vezér utca 3-7
Szeretettel várjuk az eseményre!