Mik a lengyel oktatás céljai, alapvető értékei és tartalmai? Milyen változások figyelhetők meg az utóbbi időben?

Mi a klasszikus oktatási megközelítések szerepe a lengyel felsőoktatásban, és milyen jó gyakorlatokat láthatunk az egyetemi képzésben?

Milyen különbségek vannak a magyar és a lengyel felsőoktatási megközelítések között, és mit tanulhatunk egymástól? Mi az elitoktatás szerepe a tömegoktatás növekedésének korában?

A legújabb lengyel oktatási reformokat számos szakértő kritizálta. A házi feladat eltörlése és a nemrégiben bevezetett „múlt és jelen” tantárgy is sok vitát váltott ki.

A pódiumbeszélgetés foglalkozik majd a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Magyar-Lengyel Történész Vegyes Bizottságának nyilatkozatával is, amely a 2024-es lengyel tantervi reform során eltávolított magyar-lengyel történelmi kapcsolatok miatt született.

 

Meghívottak:

Liliana Smiech - A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Nemzetközi Kapcsolatok Főigazgatója, a Varsói Intézet Alapítványi Tanácsának elnöke.

Filip Ludwin - jogtudományok doktora, az Ordo Iuris Intézet kiadói osztályának vezetője és a The Legal Culture folyóirat főszerkesztője.

Szakos Enikő - kutató, a Tanuláskutató Intézet munkatársa.

Fodor Richárd - kutató, a Tanuláskutató Intézet munkatársa.

 

Az esemény angol nyelven, tolmácsolás nélkül zajlik!

 

Időpont: 2024. október 28. (hétfő) – 16:00 - 17:30

Helyszín: MCC Scruton, Budapest, Tas vezér utca 3-7

 

Szeretettel várjuk az eseményre!