Megjelent a Tanuláskutató Intézet munkatársának legújabb Q2-es publikációja.
A telefonos segítő szolgálatok az öngyilkosság-megelőzés és az érzelmi támogató szolgáltatások alapvető részét képezik a különböző egészségügyi intézményekben. A segítséget általában paraprofesszionális tanácsadók biztosítják, akiknek speciális hallgatói képzésre van szükségük ahhoz, hogy a hívói igényeknek megfeleljenek. Hal Melinda (a Tanuláskutató Intézet vezető kutatója) és a kutatási projektben résztvevő munkatársai arra vállalkoztak, hogy négy Európai Uniós ország (Németország, Magyarország, Olaszország és Hollandia) részvételével egy olyan kompetencia alapú, hallás utáni szövegértést fejlesztő képzést hozzanak létre, amely segítheti a telefonos tanácsadást végző személyek munkáját.
Az eredményeket összegző, angol nyelvű tanulmány a Clinical Psychology in Europe c. nemzetközi folyóiratban jelent meg, ide kattintva érhető el.